Stawkę za zarządzanie/administrowanie ustalamy indywidualnie, po zapoznaniu się z obiektem.

W dużej mierze jest ona uzależniona od wielkości obiektu i jego stanu technicznego.

Poniżej przedstawiamy przykładowe obowiązki Administratora/Zarządcy, które w toku indywidualnych ustaleń mogą zostać rozszerzone o kolejne zadania:

  • przejęcie od obecnego Zarządcy/Administratora obiektu i dokumentacji nieruchomości,
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości,
  • nadzór nad bieżącą konserwacją instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie nieruchomości, usuwanie awarii i ich skutków,
  • prowadzenie zgodnie z Prawem budowlanym kontroli technicznych oraz przeglądów instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie nieruchomości,
  • zlecanie wykonania remontów zgodnie z uchwalonym planem gospodarczym,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej obiektu zgodnie z Prawem budowlanym,
  • przygotowanie dla Zarządu Wspólnoty informacji o stanie technicznym, o przebiegu eksploatacji i sytuacji finansowej nieruchomości,
  • przygotowanie dla Wspólnoty umów dotyczących dostawy mediów do części wspólnej nieruchomości i do odbiorców indywidualnych (mieszkań, lokali użytkowych),
  • kontrola i analiza kosztów wynikających z umów, o których mowa w poprzednim punkcie, oraz kosztów zarządzania nieruchomością i ich rozliczanie,
  • ubezpieczenie budynku, uiszczanie innych opłat publiczno-prawnych,
  • prowadzenie obsługi finansowej Wspólnoty (windykacja należności, rozliczanie kosztów, prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządzania nieruchomością),
  • przygotowanie rocznych zebrań Wspólnoty.